fredag 13 maj 2011

Om en vecka...

...Befinner jag mig i Göteborg, dagen innan Göteborgsvarvet. Jag åker upp dagen innan för att få en lugn morgon på plats. Tid att vakna, äta och förbereda mig.

Sydkustloppet 2011 känns redan gammalt, endast två veckor sedan...
Jag kommer alltid minnas det med stolthet, hur jag härdade ut de 21 kilometrarna och  därmed mitt första halva maraton. Långt ifrån en bra tid men med önskat resultat.
Jag minns de sista kilometrarna och hur kroppen började skrika och streta emot och hur jag verkligen inte ville springa mer.
Vanligtvis sitter denna känslan av avsmak för löpning i resten av dagen efter de här lite tuffare utmaningarna, tanken på kommande lopp känns mer olustig. Men efter  bara några minuter efter målgången kände jag hur jag redan var sugen på att ge mig på det igen(ja kanske inte där och då men mer som i att jag var taggad att börja träna och ge mig på nästa utmaning) - en ny och intressant upplevelse!


Det är fortfarande för tätt inpå med Göteborgsvarvet för att kunna bättra sig eller ha några riktiga tidsmål eller liknande. Det blir fokus på att ta sig runt. Det kommer att bli ett par höjder att ta sig över så det blir fokus på lugn och energisparande löpning!
Jag kommer troligen att köra spring-gå-spring metoden igen, men kanske med lite längre löpning (5/1 eller 7/1)

Att springa med ryggsäck gick alldeles utmärkt på Sydkustloppet så den får följa med även på Varvet. Liksom förra gången tänker jag försöka mig på hela loppet barfota. Detta kommer förhoppningsvis vara lättare då det ska vara asfalt i princip hela vägen.
Jag har rekat banan så mycket som det går via Adidas Sveriges lilla filmning av bansträckningen. Det är svårt att se kvalitén på asfalten men förhoppingsvis är det inte alltför sliten.



 

Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

  1. Jag undrar också hur sliten asfalten är? Står i valet och kvalet om jag ska springa utan eller med skor.  Har du fått veta något mer om asfalten?

    SvaraRadera
  2. Tjena @Psyrunner !
    Jag har tyvärr inte mer info än vad som går att skönja i videon . Dessutom är den inspelad i regnigt väder vilket inte heller underlättar.. Jag tänker ge det ett ärligt försök. Det ser inte ut att vara för mycket grus vilket alltid är bra.

    Kollar din blogg, den ser trevlig ut!
    Lycka till på varvet, vi kanske ses ;)

    SvaraRadera
  3. Ok, tack ändå. Lycka till på lördag!!!

    SvaraRadera