fredag 12 augusti 2011

Intervju och uppladdning

Blev intervjuad härom veckan. Läs artikeln hos Löpning För Alla!

[caption id="attachment_1360" align="alignright" width="179" caption="Med crocsen i högsta hugg ;)"]Med crocsen i högsta hugg ;)[/caption]

Imorgon är det dags för Kåsebergaloppet. Första loppet som jag sprang barfota! (bildbevis bredvid :) )
Jag valde återigen 5km alternativet, inte bara för att det var det jag sprang sist utan för att foten strulat lite de senaste passen. Jag känner inte av något när jag går eller flexar med tårna så jag hoppas det inte kommer vara några problem.

In other news...

Jag kollade lite siffror hos Runkeeper under semestern. Vi var noggranna med att slå på den under alla promenader vi gick och resultatet blev:

  • 170 km promenad

  • 29 km löpning

  • 16500 kcal


Inte illa! Av dessa blev det inte så många promenerande mil barfota, dock nästan alla löppass.

Nu ska jag försöka skrapa ihop det jag behöver inför morgondagen och dubbelkolla tåg och busstider. Detta året har jag inte lyxen att bli körd.
Efter semestern är jag van att gå upp tidigt så att ställa alarmet på 05:30 en lördag känns inte så chockerande.

Ha en trevlig helg allesammans!

2 kommentarer:

  1. jag springer mer än hälften av alla pass barfota numer. Kanske det blir barfota på stockholm maraton nästa år:) Ska se hur länge jag klarar av att springa ute bara. Du springer ju i snö och is så då borde jag ju också klara det. Å andra sidan är det väl aldrig minus 25 därnere;)

    SvaraRadera
  2. Hej @openid-60464:disqus !
    Nä, sällan jättekallt, Sylvesterloppet var +-0 cirka. Tror att -10-11 är det kallaste jag vart ute i och det var riktigt kallt!

    Tror inte du skulle ha några problem med maran nästa år, fotsulan härdas fort! Med tanke på att du springer så mycket och långt redan tror jag det kommer gå galant :)

    SvaraRadera