tisdag 16 augusti 2011

Snart dags för nästa lopp!


Jepp! Lördag nästa vecka är det dags för nästa lopp. Detta också ett kärt återseende - Trelleborgsloppet. Även denna gången väljer jag 5km distansen. Inte bara för att se om jag förbättrat mig utan för att det känns bra att springa en sträcka man är någorlunda bekväm med. Jag vet att många tycker att ju kortare en distans är jobbigare eftersom man förväntas springa snabbare.
Jag tycker mest det känns skönt att inte springa allt för långt just nu :)
Nu har jag ju avverkat långt längre sträckor men det känns skönt med en distans som inte kräver för mycket mental förberedelse eller oro över om jag orkar eller ej.

Sprang en liten kortis efter jobb idag för att se om foten skulle göra väsen av sig. Det gick bra! Ingen känsla av obehag alls. Förvisso en kort runda som sagt men ändå. Jag fokuserade på att verkligen slappna av i fötterna. Sökte mig till grusigt underlag för att tvingas till ett lätt steg.

Efter loppet i lördags känns det också väldigt bra, endast en svag känsla efteråt men ingen smärta. Fötterna var lite ömma efter ett emellanåt ganska stenigt underlag och kuperad terräng men inte mer än så. Det var blött överallt och trots backar och asfalt klarade sig sulorna utan några nya blåsor! Jag glömde nämna det i förra inlägget men bitvis var jag lite orolig över att jag skulle behöva ömsa skinn under fötterna ;)

Det var allt för idag!

Vad blir ditt nästa lopp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar