fredag 26 augusti 2011

Lopp imorgon!

Ursäktar uppehållet, det har varit en fullspäckad vecka!
Först ut tänker jag be er om en lite tjänst. Jag är med i en tävling där man kan vinna en Google Chrome Book laptop. För att hjälpa mig vinna den klickar ni på följande länk http://fsdata.se/linux/43q5M4Pb Jag tackar på förhand ;)

Nu till resten av inlägget.
I Söndags kände jag mig lite sådär i näsan och halsen och i måndags var det lite snuvigare. I tisdags stannade jag hemma eftersom jag kände mig allmänt kass. Onsdag och torsdag var jag på konferens i Malmö. Eftersom det innebar att sitta och lyssna på föredrag pallrade jag mig dit trots förkylning.
Konferensen hade inget med löpning att göra utan fokus låg på media och på framtiden. Jag uppskattade väldigt mycket ett föredrag av Amber Case som är cyborg antropolog. Kolla föredraget gratis här tillsammans med de andra föreläsningarna!.
Närvarande var även Bill Drummond som höll en inspirerande keynote.
Ett annat ämne som behandlades var under temat disruptive innovation. Detta innebär lite kort idéer och produkter som är väldigt omvälvande och totalt ändrar marknaden. I vanliga fall utvecklar man befintliga lösningar och förbättrar men i detta fallet är det helt nya grejjer som ersätter äldre teknik. Tänk er telegrafen -> telefonen.
Sanningen är att jag själv har lite radikala idéer på gång. To be continued..... ;)

Sådär nu till titeln.
Imorgon är det Trelleborgsloppet. Jag känner mig helt ok idag och alla spår av förkylningen är borta. Jag hade tänkt att experimentera med rödbetsjuice ett par dagar innan för att se om det skulle ge någon märkbar effekt på prestationen men med tanke på förkylningen i början av veckan så struntar jag i det.
Vi får se hur det går!

Sist men inte minst hejar jag på Calle och Zebban som spenderar nästan hela helgen springandes runt en 400 meters bana i Skövde! :)

Allt för denna gången, blandad kompott, trevlig helg!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar