onsdag 28 september 2011

Framtida planer, nära och lite längre bort.

För tillfället har jag inga specifika mål uppsatta. Nästa riktiga lopp blir nog Yddingeloppet i slutet av Oktober.
cph barefoot runFick ett mail från Claus om CPH Barefoot Run som går av stapeln 8 Oktober. Inte säker på om jag kan dock men det hade varit kul eftersom jag missat samtliga danska barefoot runs hittills..

 

 

När det gäller planer lite längre fram funderar jag på att anmäla mig till Lidingöloppet nästa år. 30km kan bli kul då jag fyller 30år nästa år! Egentligen hade jag velat kunna avverkar ett marathon eller ultra till nästa år men det hänger på hur träningen går i vinter.

 

Jag har hört att både Lidingö och Yddingeloppet är ganska kuperat. Någon som sprungit Yddinge och kan ge lite info om underlaget? :)

//Martin

6 kommentarer:

  1. Jag sprang Lidingöloppet i helgen. När jag gick i mål intervjuade speakern en kille som sprungit barfota på 2:45. Imponerande! 
    Han tyckte det hade gått bra, men var irriterad på att en del stigar var "lagade" med vasst grus.

    SvaraRadera
  2. Yddingeloppet går ju i bokskogen, så underlaget är helt ok. Testa att åka ut dit och spring 1 mila-rundan. Kan dock vara problem med bokskott som gör förbannat ont. Vet inte alls hur det ser ut så här års.
    Jag har precis anmält mig till CPH barefoot run, så vi kanske ses där?

    SvaraRadera
  3. Tack för infon!

    Vad gäller CPH ser det lite tajt ut till helgen tyvärr.. Typiskt, hade verkligen velat delta!

    SvaraRadera
  4. Lidingöloppet kan klart rekommenderas, sprang det i mina fivefingers i år. Kan hålla med om att där är ganska vass och kraftig grus emellanåt som inte var någon höjdare, även med tådojjorna. Det är dock ett fantastiskt roligt lopp som klart kan rekommenderas, en massa roliga backar och fin natur.

    SvaraRadera
  5. Coolt!

    Vi får se det är ett år till nästa gång. Kanske har fötterna vant sig ;)

    SvaraRadera