söndag 18 september 2011

Trekvarts barfotalöpning i duggregn

(det blev två inlägg ikväll, ville skilja på löp&kostinlägget..)

Trekvart barfota i duggregn - Inte så farligt som det låter faktiskt.
Hela söndagen har känts som att det kommer regna vilken sekund som helst, men trots det varit uppehåll hela dagen.
Framåt fyra-fem snåret började det regna - Typiskt tänkte jag, nu kommer jag behöva ta med skor och säkert dra ner på rundan....

Klockan blev sex och i sista minuten bestämde jag mig för att hoppa över skorna, det fick bli en kort runda i så fall...

Att säga att det regnade var en grym överdrift. Det var ett fint duggregn som knappt märktes av. Marken däremot var genomblöt, inte full av regnpölar men blöt.

Jag började i ett riktigt lugnt tempo, denna gången skulle jag inte ta ut mig och behöva slita mig igenom passet, jo jag vet det ska kännas att man tränar bla bla, plattan i mattan fullt medvetslös - nej tack, hellre en lång smooth ride, thank you very much. Ville inte dra på mig smärta i fot eller smalben dessutom.

Fy f*n  vilken go runda! Jag trodde dock det skulle bli lite längre sträcka(ynka 6.39km) men 45 minuter utan att luften gick ur. Jag hade kunnat pinnat på ett bra tag till men det började lätt kännas i foten. Även fotlederna och vaderna (!? brukar aldrig känna av dom) kändes lite stumma och trötta. Det här med ökat kolhydratintag har verkligen funkat finfint hittills!

Fötterna visade inga blåsor eller blessyrer efter hela tre kvart på blött underlag, allt från grus, jäklig asfalt och kullersten. Ingen brännande känsla eller så. Tror nog jag börjar få till det här med att lyfta foten nu...

tre kvart i regn

Imorgon är det måndag, trevlig vecka allesammans!

//Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar