söndag 5 februari 2012

Årets första långpanna

Det blev ett härligt precis-över-timmen-pass idag. Vet inte när jag sprang så länge sist.
Efter förra lubbet kände jag av en ganska djupt belägen träningsvärk i ena vaden så rundan fick baseras på dagsformen. Värken kändes inte av efter ett par kilometer så jag bestämde mig för att köra en lite längre runda än vanligt.

Eftersom sträckan var oviss från början tog jag det säkra före det osäkra och körde med tåstrumpor och aquasocks. Det visade sig vara en fin kombo och fötterna var det sista jag frös om. Tanken med dagens tur var att rulla på i makligt tempo och fokusera på tid istället för sträcka. Det gick fint och energin fanns med hela tiden.

Jag passade på att testa ännu en Hammer Gel - Äpple & kanel. Riktigt god!

Jag lunkade på ner till stranden och förflyttade mig längs det lätt frusna landskapet. Det var väldigt behagligt och lagom tempererat. Jag brukar tacka min i övrigt dåliga kondis när det är kallt ute - håller mig varm och toasty ;)

Det enda smolket i bägaren var att telefonens batteri dog efter lite mer än halva sträckan. Irriterande! Hade varit kul att se tempot under de olika kilometrarna.

Hade lite begynnande vadvärk i slutet och lite känningar på vänstra knäets utsida men i övrigt ett riktigt bra pass! 8.8km blev det allt som allt, ingen data hade sparats i runkeeper så det fick bli manuelt plottande och tidräknande.

[gallery link="file" columns="4"]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar