fredag 24 februari 2012

Det går ganska bra nu

...Känns det som. Jag är inte överdrivet skrockfull men ofta när jag känner eller säger något sådant här brukar nått gå galet, sjukdom, skada eller liknande. Vi får se ;)

De senaste passen har varit helt ok/riktigt bra faktiskt. Orken har varit där och det har känts bra i kroppen. Inte så mycket barfotalöpande tyvärr men aquasocks och sandaler desto mer. Det känns även bra att jag inte fått känningar i underbenen, vilket ofta brukar dyka upp då jag inte är barfota.

i onsdags blev det det sedvanliga transportlöpandet till replokalen. På vägen dit kändes första biten sisådär lagom lugn men döm av min förvåning när jag hör Runkeeper läsa upp en kilometertid på 5:56min/km ! Riktigt kul att flåset börjar förbättras.
Jag hade dessutom sett till att tanka rejält med bra frukt och grönt de senaste dagarna. Känns som jag funkar bäst på bananer och dadlar.  "Today's carbs is tomorrow's glycogen" som Harley brukar säga.

I övrigt har jag meckat lite med Malmö Barefoot Run 's hemsida och nu kan man anmäla sig till årets upplaga! Det är liksom förra året gratis!
Du gör det på anmälningssidan.

[caption id="attachment_2246" align="aligncenter" width="158" caption="Malmö Barefoot Run 6 maj 2012 - Pildammsparken"][/caption]

Trevlig helg allesammans!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar