fredag 17 februari 2012

Less is more?

..Var temat på gårdagens föreläsning. Det var Anders och Roger som bjudits in av Heleneholms IF för att prata lite om minimalistiska skor och löpning.
Vi var runt 20 pers som var där. Jag trodde först inte att jag skulle ha tid men det löste sig.
För tillfället har jag ingen cykel och bussarna har jag ingen stenkoll på heller så det fick bli transportlöpning dit ;)

Anders och Rogers butik är numer en renodlad "barfotaskobutik" och de har kastat ut det tidigare MBT-sortimentet. Det är ingen löpskobutik, utan de har skor för alla tillfällen :) Köper man skor där får an även löpanalys på köpet!

De flesta som kom och lyssnade verkade positiva till minimalist/barfota-tänket och där var egentligen ingen som var direkt motståndare.
Det var för övrigt intressant att lyssna på åhörare som hade minskat sina skador när de börjat springa minimalistiskt.

Anders visade lite video på bättre och sämre löpteknik. Tyvärr strulade tekniken lite men budskapet gick fram :)

Även Göran var på plats som åhörare och delade med sig av bra kommentarer och funderingar. Jag fick skjuts hem av honom också då vädret inte var så kul. De senaste dagarna har jag känt mig lite "trött" i hälpartiet och är rädd att det kan vara hälsporre-varningssignaler så det kändes bra att inte utmana ödet och springa allt för mycket. (två dagar på rad dessutom).

Avslutar med ett par bilder.

[gallery link="file"]

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar