tisdag 14 februari 2012

Fram med nål och tråd

Nä, nu fick det räcka. Min magficka (vill egentligen inte riktigt skriva magväska då den är så himla tunn) som tjänat mig väl sedan jag införskaffade den har numer blivit uppgraderad.

Den är väldigt minimalistisk och troligen mer tänkt som ett sedelbälte eller liknande då den hade ett resårband som rem. Detta blev sedermera väldigt slappt och har nu tillslut kastat in handduken. Under ett av veckans pass höll den på att kasa ner helt och hållet och jag fick ha mobilen i näven.

[caption id="attachment_2226" align="aligncenter" width="300" caption="Magväska - innan ingrepp"][/caption]

Jag styrde mina steg mot Clas Ohlson och införskaffade lite tillbehör.
Att mecka och trixa med saker har jag alltid tyckt var kul så jag tänkte att det fick bli en egen lösning. Det smartaste hade kanske varit att sonika köpa ett ordentligt bälte eller så men hur kul är det? ;)

I vanlig ordning kunde jag inte hejda mig utan såg till att bunkra upp. Just de där plastspännena/snabblåsen (vad heter dom egentligen??) är alltid bra att ha. Dessutom brukar det bli billigare att köpa en pryl och klippa av än att köpa dom separat.
Det blev en nyckelrem, 29;- och spännremssats med sammanlagt 10m rem för 49;- Den klarar dessutom upp till 500kg vilket borde se till att den sitter på plats. På Kjell & Co hittade jag en bredare baggagerem som borde kunna meckas om till ett vätskebälte eller liknande (20;-)
Det blev även en tripp till billighetsaffären Tiger där jag införskaffade ännu en nyckelrem samt två karbinhakar och ännu en bred rem för sammanlagt 40 spänn.

[caption id="attachment_2227" align="aligncenter" width="300" caption="remmar och spännen till ett värde av knappt 140 riksdaler"][/caption]

Det var inte så lätt att sy för hand som jag mindes det men jag fick remmen på plats och kunde dessutom återanvända originalspännena!

[caption id="attachment_2225" align="aligncenter" width="300" caption="Projekt Syjunta"]magväska haglöfs g1000 utbytt rem[/caption]

Den provades på senaste passet och fungerade galant!
Jag funderar nu på att göra ett bredare bälte av de andra remmarna och en fästanordning för sandaler eller aquasocks så jag slipper ha en ryggsäck framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar