torsdag 19 april 2012

Geez, nio dagar kvar!

Nu går tiden fort, inte många dagar kvar till loppet! Jag tycker att jag borde fått in fler långpass, tänkte mig runt 12-15km men det längsta blev en mil. Test energipåfyllning på långa pass osv.
Nu är det i alla fall inte mycket mer jag kan göra för att förbättra mig fysiskt, vilket kan vara skönt att veta ;D  . Inte sagt att jag kommer ligga på sofflocket. Nu är det viktigt att håla igång kroppen och även mentalt börjar förbereda sig och hoppas på att man inte åker på någon sjukdom.
Sulorna känns även dom helt ok. Jag känner inte att jag behövt drilla dom i gruslådan eller så. De barfotapassen jag fått in har räckt för att hålla dom fit for fight.

Däremot har jag börjat känna en skum irriterande känsla vid vänster fotknöl. Det är ingen smärta men känns lite "slitet". Det har hållit i sig flera dagar nu och jag är inte helt säker på vad det kan vara. För några dagar sedan testade jag att springa. Tanken var att se om det blev värre men det skumma var att det helt försvann under löpturen! Det var ändå nästan sju kilometer vilket borde ha retat upp det om det vore något allvarligt tycker jag. Däremot kom det tillbaka dagen efter, varken mer eller mindre känsla än tidigare. Det känns när jag står och går. Har testat att vinkla foten en aning vid gång men det verkar slumpmässigt de gånger det inte känns.

Hela förra veckan gick till inskolning av sonen på förskola.
Deras metod innebär att man är med hela dagen första veckan och veckan därpå börjar lämna "på riktigt". På förskolan är de ute alla dagar året vilket är kanon. Dock blev det mycket mer rörelse än vad jag är van vid ;-) . Jag tror kanske att detta bidragit till känslan i benet/foten eftersom det blivit väldigt mycket sittande på huk. Kan detta ha bidragit till fotkänslan månne?

Nu ska jag koka ett stort lass med potatis och hoppas att förskolan inte ringer in mig under tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar