söndag 22 april 2012

Provade prylar

...Inför loppet. Jag har bestämt mig för att köra med ryggsäck. Den är så pass liten och sitter bra på ryggen. I sidofickorna får jag plats med två små vattenflaskor. Under förra årets lopp var det ren tur att vätskekontrollen dök upp precis när den värsta törsten tittade fram.
Jag hade sett fram mot att testa vadkompressionen men de har tyvärr inte kommit fram än :-( Hoppas de kommer tidigt i veckan så jag åtminstone kan ta en kort runda med dom.

Jag har klurat på om min nya telefon skulle orka ha igång gps:en under hela loppet och även orka fotografera och filma. Har inte kunnat testköra batteriet så mycket som jag velat. Gårdagens runda på en trekvart verkade inte dra så värst mycket. Jag hade dock velat veta om den i alla fall klarar tre timmar med gps och ha lite ström kvar..
Hade annars en tanke om att ta med min förra lur i ryggsäcken med ett externt batteripack. Tror kanske att jag gör så och kör med dubbla Runkeepers, så kan jag fimpa den nya luren om jag ser att batteriet sjunker allt för snabbt.

Planen blir även denna gång att köra springa-gå-springa vilket jag försökte testa med app till telefonen. Tyvärr slutade den att ge ljud om när de olika intervallerna började så det sket sig duktigt. Det är bra med testrundor alltså :)
Det enda jag inte bestämt än är hur långa intervaller jag tänker köra. 4/1, 5/1 eller kanske 10/1 ? Får klura på det.

Gårdagens pass, halva sandaler, halva barfota.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar