fredag 27 april 2012

I'TS GONNA RAIN!

...om man ska tro väder-siarna. (rubrik från Family Guy .)
Dagarna innan och dagarna efter spås det komma 0mm regn men på lördagen runt lunch och därefter 6-9mm beroende på vädersajt. Oh, well det är bara att bita ihop. Att köra helt barfota är inte aktuellt om det regnar, rutten är väldigt tuff som det är när det är torrt och att blöta sulorna i över två timmar kommer inte göra det bättre.

Upplägget blir att köra spring-gå-spring med fyra minuter spring och trettio sekunder gång. Ska klura på hur jag plastar in mobilen under loppet bara..

Jag kommer nog ha med ryggsäcken även om jag kör med sandaler, man vet ju aldrig om vädret ändrar sig i sista minuten!

Jag fick hem kompression-sleeves och gels i veckan. Kompressionen har jag inte testat skarp än, bara haft dom på. Det känns stabilt och bra dock. I värsta fall kan jag ju alltid ta av dom på vägen ;)



Även denna gången ska jag försöka göra uppdateringar längs vägen. Dessa kommer i vanlig ordning hittas under:

Live-sidan

5 kommentarer:

  1. Kommer du springa med lurar? Annars är ziplockpåse ganska klassiskt. Kör alltid det när jag har mobilen i ryggfickan när jag cyklar.

    SvaraRadera
  2. Blir nojjig att det är för tunn plast och risk för kondens eller så??

    SvaraRadera
  3. coolt skägg du har. Har för avsikt att införskaffa ett sådant.
    Nu till min fråga,  vart fick du tag på dina  kompression-sleeves?..  ha d

    SvaraRadera
  4. @0c38dc47af10bb9fa10246715b432bd5:disqus

    Jag införskaffade dom på http://www.runnersgear.se (http://www.runnersgear.se/ovrig-utrustning/klader/cep-soccer-o2-kompressionsstrumpa.html?grp=433084)

    SvaraRadera