söndag 1 augusti 2010

Shit! Idag gick det bra!

Ja, jag vet inte vad som flög i mig..

Efter att ha kommit hem från Ronneby Brunn där jag och sambon semestrat några dagar var det dags att dra ut o lubba.

Jag kände för att lufta sandalerna, så de fick tjänstgöra under dagens runda.
Det började lätt och den där första "fan va jobbigt, skjut mig eller nått" -känslan som brukar infinna sig efter en sisådär 100-400m kom aldrig.

Kosan styrdes mot stranden.
Längs strandens cykel/gångbana finns det ett par avstickare där man kan vika av om man så vill. Eftersom benen var vid osedvanligt god vigör svängde jag inte av förrän stranden tog slut.
Färden fortsatte sedan upp i ett villaområde. Nu började det bli lite segt och trampdynorna meddelade att jag troligen hade ett par blåsor att vänta innan dagen var slut.

Sista biten var ganska outhärdlig och jag tog ett par korta promenadpauser.

Väl hemma drog jag upp iPhonen och kollade crap, eh jag menar RUNkeeper:



Suck.. Inte första gången Runkeeper (eller om det är luren..) som lägger av.
Det var inga större problem eftersom jag hade tiden loggad och rutten i huvet.. Tvärtom,  var det lite spännande att plotta sträckan på kartan och efter hand se kilometrarna dyka upp.
På lite drygt 1h 10min hade jag sprungit whopping 9km (!!?!?).
Hittills har jag max orkat med lite mer än halva sträckan..

Detta var dessutom extra peppande då jag tidigare försökt mig på samma runda med sämre resultat(~1h40min, mestadels gående, samt fler blåsor).

SJUKT NÖJD!!!

....en vecka två veckor kvar till Kåsebergaloppet!!

3 kommentarer:

  1. Tänkte väl mest ge en kommentar för att uppmuntra dig att fortsätta skriva i din blogg. Jag gillar den.

    SvaraRadera
  2. Härligt! :) Förstår att du är glad!

    SvaraRadera