tisdag 17 augusti 2010

Lätt återhämtningspass

Efter loppet i lördags har jag inte varit speciellt stel eller haft någon värk förutom lite i nedre delen av vaderna precis när jag vaknat.
Det jag märkt i övrigt är att jag får väldigt lite träningsvärk i just vaderna. Kan ha att göra med att jag körde en hel del tåhäv och liknande övningar innan jag vågade mig på att springa minimalistiskt...

Ikväll blev det knappt 4km i 7min-per-kilometer tempo runt runt parken hemmavid.
Jag var beredd på att springa i regnet då det tokregnat i princip hela dagen. Det sprack dock upp och solen tittade fram en kort stund så något regnplaskande blev det inte...

Det blev att springa på full mage idag dessutom. Sambon hade gjort glutenfria scones (ja, jag vet, en del kolhydrater ;) ) som inmundigades med kopiösa mängder smör (ville ju försöka kompensera..).
Tyvärr inga bilder.. Åts upp fort!

Alternativet hade varit kalla scones, så valet att äta innan var lätt..
Jag var ganska säker på att jag skulle bli körig i magen, alternativt få ett jäkla håll. Magen höll dock och visserligen fick jag håll men inte mer än vad jag ibland brukar få.
Möjligen fick maten mig att slöa ner tempot en aning men jag kände mig inte seg!

I övrigt har jag  försökt få fler "mil i benen" genom att försöka gå mer. Ska jag över huvudtaget ha en chans i loppet i oktober måste jag öka tiden på benen..

Efter lite Arkiv X kallar nu sängen. Gonatt!

1 kommentar:

  1. Promenad är bra ultraträning och helt nödvändigt för riktigt långa ultror där man går mycket. Andra muskelgrupper används ju vid gång än vid löpning och har man inte tränat in distanser i dem så får man betala dyrt på tävling.

    SvaraRadera