måndag 6 juni 2011

En runda i skogen

Testade på att springa lite kuperat idag med brorsan. Vi stack till bokskogen i Torup.
Det var väldigt varmt idag och kanske inte det mest strategiska att ge sig ut strax efter lunch. Tror det låg på runt 28 grader eller nått. Eftersom jag har haft lite känningar i högra ljumsken de senaste passen tog vi och började 3km slingan.
Det är riktigt roligt att springa i skogen i jämförelse med den ack så flacka stadsmiljön jag är van vid. Detta innebar inga särdeles imponerande hastigheter. På fötterna blev det Merrell-skorna eftersom jag inte visste hur underlaget såg ut.

Brorsan fick känningar i vad och hälsena så 3km:aren fick räcka för honom. Jag kände att jag hade lite mer att ge så det fick bli en runda till, fast på 2km slingan. Då kunde jag inte hålla mig, det blev barfota. Skogsstigarna längs slingan är av blandad kvalitet. Allt från mjuk stig till jobbigt grus.
Efter skogsbesöket stannade vi till på en övergiven parkeringsplats och snaggade till mig ty håret mitt är på tok för långt för dessa temperaturer. Brorsan hade med sig en batteridriven trimmer.

[caption id="attachment_1586" align="alignright" width="179" caption="Nyklippt och nysprungen"][/caption]

Lite data från Runkeeper (som verkar vilja fungera mer och mer för varje gång nu förutom att den kortar ner sträckorna en aning...)

Distans: 2,85km (3km)
Tid: 21:11
Snittid: 7:26min/km  (7:03)


Distans: 1,89km (2km)
Tid: 14:07
Snittid: 7:29min/km  (7:03)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar