torsdag 2 juni 2011

Långledigt igen!

Då var det dags för lite skön långledighet igen. En halvdag igår och en klämdag på fredag - Najs!!

Vi började dagen med en skön barnvagnspromenad i parken. Lillkillen har kommit över sin barnvagnsfobi till sina föräldrars stora lycka. Det börjar nämligen bli tungt att bära omkring på honom numer, även i sjal. ;)

Det var riktigt varmt väder och solen gassade. På eftermiddagen passade jag på att springa samma tur. Kul med en ny runda.

Testade att återigen installera Runkeeper och nu verkar den ha lättare för att hitta GPS-satelliterna...

Men usch! Det var nog en av de absolut värsta rundorna jag sprungit hittills. Tiden var dock inom felmarginalen (snitthastighet på 06:15min/km) men det var outhärdligt tungt. Det blev tre promenadpauser också.. Kändes riktigt urkass. Ingen energi, svetten sprutade och det var uppriktigt sagt skittråkigt att springa.
Ibland är det svårt att inse att man avverkat så långa sträckor som  man gjort när en knapp 4km runda känns som rena döden...

När jag väl kommit hem, varvat ner och duschat kändes det genast bättre. Jag antar att jag inte var beredd på hettan..

Summering

1 kommentar:

  1. Runkeeper suger. Jag testar nu Endomondo istället. Verkar funkar bättre och man slipper vänta på GPS-signal. Man kan starta tidtagning ändå.

    SvaraRadera