söndag 3 juli 2011

Mycket att göra och för lite tid att göra det på



Usch, inte många intressanta eller innehållsrika inlägg på senaste. Ska försöka skärpa mig! Då många börjar tackla av med bloggandet på grund av semester blir det förhoppningsvis fler inlägg här istället då jag får aningens med tid över att skriva. Lite mer än en vecka kvar nu!

Så vad har hänt på senaste?
Jag har försökt att ännu en gång ge mina huaraches ett försök. Ni vet de där från Barefoot Ted's Huarache Kit ?
Problemet hittills har varit att de bland annat halkat runt och inte suttit så bra på foten. Även skinnet som fungerar som sula (ovansidan) har varit så slätt att det blivit friktion med blåsor som resultat. Så vad göra?
Det blev att trimma kanterna och justera hålen i gummit. Jag köpte även en begagnad mocka-jacka som jag använde som ny "sula".

[caption id="attachment_1660" align="alignright" width="300" caption="Huaraches knep och knåp"][/caption]

Mocka-skinnet är ju lite råare till ytan och absorberar eventuell svett lite bättre än den tidigare sulan så detta kan förhoppningsvis funka.

Jag har sprungit men även promenerat i dom föregående vecka och det har fungerat bra. De sitter dock fortfarande bäst på foten vid löpning.



Annars har det varit lugnt på löpfronten. Efter Malmömilen verkar det som jag irriterat höger fot en smula. Jag känner av lite "top of foot pain" fortfarande så det får blir mer aktiv vila och endast lugnare pass (finns det något annat? ;) )

Veckans bloggtips
Härförleden, snubblade jag in på Daniels blogg, Jogga Barfota av en slump. Daniel är ett par år yngre än mig och befinner sig ungefär där jag själv var för ca. ett år sedan. Känns lite som att läsa sin egen blogg faktiskt :) Han har precis börjat en lite serie om att börja springa barfota som jag tycker ser lovande ut, Börja springa utan skor

 

Sist men inte minst så har jag varit lite sysselsatt med ett kommande projekt, men vad det är håller jag tills vidare hemligt ;)

 

3 kommentarer:

  1. Top of the foot pain - trist! Själv har jag provat med att cykla, på gymmet. Och foten är alltid bättre efter ett cykelpass. Jag är verkligen inte rätt person att rekommendera rehab.
    Men du kan ju alltid testa :-)

    SvaraRadera
  2. Tjena! Alla tips tas tacksamt emot. Tackar!

    SvaraRadera
  3. [...] men efter att meckat med mitt första par som jag beställde hos Barefoot Ted och till slut fått någorlunda reda på hål och snörning ger jag nu de tunnare (4mm) vibram sulorna en chans. Det är lite tråkigt att de kostar runt 20 [...]

    SvaraRadera