onsdag 20 juli 2011

Semester och shopping

Eftersom jag inte vill riskera att förvärra foten har det blivit lugna promenader med familjen. Jag tror vi snittat åtminstone 5km om dagen lågt räknat.

Härom dagen passade jag på att utnyttja ett presentkort på Stadium när vi gick i stan. Ett grönt linne och en långärmad t-shirt fick det bli.





Det har även blivit lite online-shopping. Efter allt gott jag läst om Invisible Shoe huaraches fick det bli ett DIY Classic kit  därifrån. Jag funderade först på deras senaste tillskott, Connect eller Contact men eftersom de är mer eller mindre formgjutna känns de inte lika "äkta" ;)
Jag har haft blandade känslor angående huaraches men efter att meckat med mitt första par som jag beställde hos Barefoot Ted och till slut fått någorlunda reda på hål och snörning ger jag nu de tunnare (4mm) vibram sulorna en chans. Det är lite tråkigt att de kostar runt 20 dollar och sedan 13 dollar i frakt..

Det slutar inte där, jag har även läst mycket goda recensioner av Ken Bob Saxtons Barefoot Running så det blev en beställning hos Bokus i samma veva :)

Puh, nu har vi vilat en stund. Dags för ännu en promenad innan det börjar regna!

 

//Martin

3 kommentarer:

  1. Mycket intressant läsning, bra länkar! *glad*

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde egna Huraraches från scratch med gamla linor och köpte sulor hos skomakarn. Svårt att få tåhålet på rätt ställe, men annars var det super. Tror inte att jag kommer springa så mycket i dem dock.

    SvaraRadera
  3. Jag ska ge 4mm versionen ett försök innan jag ger den slutgiltiga domen. Det hade vart bra om man fått ordning på just huaraches då de är så pass simpla att tillverka.

    Jag läste om tillverkningen på din blogg - kul! :)

    SvaraRadera