torsdag 21 april 2011

Ny stass och setbacks

Jag fick ett presentkort på Intersport i julklapp som jag fick användning för igår.
När det nu börjar bli varmt är det skönt med lite svalkande kläder. Det blev ett par korta tights, en keps i funktionsmaterial samt ett armfodral till telefonen. Allt för 460 riksdaler.

[caption id="attachment_1282" align="aligncenter" width="107" caption="Craft karl, notera telefonhållaren på armen..."]Craft karl[/caption]

Jag kan ju säga att jag aldrig trodde jag skulle kunna ha på mig tights innan jag började med löpningen och sista av allt shorts-korta modellen.
Tröjan fick jag när jag var på Jonas Coltings föredrag härom veckan.

Tog en liten tur idag i det fina vädret. Eftersom sulorna kändes lite råa efter förra passet tänkte jag att det var likabra att vara på säkra sidan och köra med sandalerna. Big mistake.

[caption id="attachment_1279" align="aligncenter" width="216" caption="Begynnande blodblåsa"]Begynnande blodblåsa[/caption]

Trodde först att det bara var skinn "sulan" på sandalerna som färgat av sig men det verkar inte så... Perfekt en vecka innan lopp :(
Än en gång; jag kan inte springa med något under fötterna.....

Får se hur det ser ut imorgon. Kyler med is för att minska ev. svullnad.

Hur brukar ni göra med blåsor, poppa eller låta va?

7 kommentarer:

  1. I usually drain the blisters, clean them, and then put on some Krazy Glue.

    SvaraRadera
  2. Ah, cool! Thanks Alan!

    How do you put it on? Like a barrier on top or glueing the skin "back" on the foot?
    It hasn't begun swelling yet so I'll give it a day before any "surgery" ;)

    SvaraRadera
  3. Jag rör aldrig en begynnande blåsa. Har den spruckit, då gäller däremot rensning, rengöring och luftigt plåster. Men _under_ foten har jag aldrig fått nån

    SvaraRadera
  4. Då är du nog mer varlig med löpandet än undertecknad :)
    Det var längesedan jag fick blåsor på trampdynorna. Skyller det på olyckliga omständigheter pga värmen och det släta skinnet på sandalerna. Skulle sprungit barfota istället...

    SvaraRadera
  5. Like a barrier on top.

    SvaraRadera
  6. Yo!
    Blodblåsa - rör ej om inte absolut helt nödvändigt.
    Vanlig blåsa - nål från två håll.

    SvaraRadera
  7. ok!! låter den vara. den har inte blivit värre och gör inte lika ont längre. to be continued...

    SvaraRadera