söndag 3 april 2011

Danskarna är på hugget!

[caption id="attachment_1202" align="aligncenter" width="85" caption="Copenhagen Barefoot"]Copenhagen Barefoot[/caption]

Inte nog med att de hade det första Copenhagen Barefoot Run i vintras (i fullt snökaos). Nu ska grannarna på andra sidan sundet arrangera ännu ett barfota/minimalistlopp!

Loppet går av stapeln den 15:e Maj i Köpenhamn (Østerbro) och mäter den lite annorlunda sträckan på 7.8km.
Danskarna har verkligen börjat anamma det här med det minimalistiska på senare tid. Jag har bl.a gått kurs med Claus Rasmussen som är POSE-coach och minimalist/barfotaförespråkare - från Danmark.

Är det någon som tänker ställa upp?
Själv är jag jäkligt sugen då jag missade barfotaloppet i vintras. I bakhuvudet har jag Sydkustloppet och Göteborgsvarvet i kalendern och detta loppet är lite mitt i mellan....
Det skulle kunna tänkas fungera som en träningsrunda mellan loppen, allt beroende på hur kroppen mår.

http://copenhagenbarefoot.dk/

Dom länkade en lite humoristisk film på sin facebooksida ;)





3 kommentarer:

  1. Gud vad kul! :D Hade gärna varit med och sprungit men det datumet är jag i London..

    SvaraRadera
  2. Jädrigt bra gjord den där filmen, man får ju tom en tår i ögat :-)
    Bra länkat. Hoppas att du får svar från Sandler så kanske det blir en till bra videolänk?

    SvaraRadera
  3. Tjo!
    Vilket svar syftar du på, kommentaren om att gå barfota?

    SvaraRadera