måndag 25 april 2011

Skönt med långledigt

Ah, riktigt skönt med lite extra ledigt nu i påsk. Jag tog ut lite tid och har varit ledig sen i torsdags.
Man märker direkt att ryggen blir bättre av att inte sitta vid ett skrivbord hela dagarna.....

Statusen på blodblåsan: Läget verkar stabilt. Själva "såret" verkar ha uppstått ganska djupt (>1mm) i sulan. Det ser ut som det blivit lite blodutgjutelse men huden verkar stabil och har inte bildat någon mjuk blåsa.

[caption id="attachment_1349" align="aligncenter" width="300" caption="Den förmodade blodblåsan"]Den förmodade blodblåsan[/caption]

Igår var jag så sugen på att springa så jag passade på att ta en liten runda för att känna av läget. Det gick bra och gjorde varken ont eller kändes konstigt! :)

Nu är det mindre än en vecka kvar till loppet och det känns inte som man kan bättra på formen mycket mer. Det blir nog inte så mycket löpning innan lördagen. Kanske lite core övningar. Formtoppning med fokus på vila :)
(glöm inte att följa min rapportering på http://projektbarfota.se/live ! )

Jag ser på startlistan att det kommer vara ett par bloggkollegor som springer på lördag;
Daniel, Mina Utmaningar
Mikael, Into The Wild
Rasmus, Spring i benen
Twitterkompis Tomas (@boremalm) ställer också upp.
Även min kollega Sara springer och föredetta kollega Lars (http://blogg.punktlars.se/).   Ganska kul med så många man känner fastän att loppet endast har knappt 400 deltagare!

Imorgon är det jobb som vanligt och bloggfrekvensen går tillbaka till det normala.
Ha en väldigt skön annandag påsk!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar