söndag 24 april 2011

Projekt Barfota 'live'

Nörd som jag är kan jag inte hålla tillbaka på funktionerna på bloggen.
Härmed lanserar jag Projekt Barfota Live.

Tanken är att när jag är iväg på längre lopp och liknande kommer filma och Twittra en del. För att det ska bli så lätt som möjligt att följa kommer man kunna besöka http://projektbarfota.se/live för det senaste scoopet ;)

Tanken föddes då jag själv följt andra löpares live-rapportering via bl.a. Twitter och behövt klicka fram och tillbaka på olika länkar för att se bilder och klipp.

What say you dear readers? Låter detta som något av intresse?

Man kan ju fråga sig varför man överhuvudtaget ska ägna sig åt Twitter när man springer ett lopp, men för en medioker motionär som jag kommer det finnas tid att hämta andan och skriva en rad mellan milen.
Det är inte bara tänkt som envägskommunikation heller. Uppskattande meddelanden tas tacksamt emot och boostar motivationen.

Första testen blir Sydkustloppet kommande helg. Med brasklapp om väder och telefonmottagning ute på Sveriges sydligaste del.

 

2 kommentarer:

  1. [...] 2011. Jag hade filat på en ”live”-sida där man kunde följa mig under loppet, Projekt Barfota Live. Loppet var väl inget exceptionellt. Jag tog mig runt, det var jobbigt som bara den. Planen om att [...]

    SvaraRadera